Locuri de parcare in Bucuresti. Diferenta dintre noi si japonezi - Blog Imoradar24

Conform PwC Romania, in Bucuresti sunt inmatriculate peste 1.4 milioane de automobile, iar la nivel national sunt peste 8.2 milioane de automobile, in crestere continua. Populatia Bucurestiului, conform INS este de 1.8 milioane de locuitori plus studentii si cei care nu si-au declarat domiciliul in Bucuresti sau locuiesc ocazional. Asta inseamna ca la o populatie putin peste 2 milioane de locuitori, fiecare om ar detine aproximativ o masina. Si asta la doar 250.000 locuri de parcare in Bucuresti.

Cate locuri de parcare sunt in Bucuresti?

Declarativ sunt 250.000 locuri de parcare in Bucuresti administrate de primarii. Si alte 20.000 locuri de parcare publice. Asta inseamna ca fiecare 6 masini din cele 1.4 milioane se bat pentru un loc de parcare. Si mai mult de atat, pentru fiecare apartament revine un singur loc de parcare, indiferent de numarul de masini detinute de familie. Evident ca la un asa raport nu au cum sa nu apara masini parcate pe trotuar sau dispute intre proprietarii masinilor.

Cum obtii un loc de parcare?

Procedura prin care un proprietar poate inchiria un loc de parcare este relativ simpla. Daca detin deja un loc de parcare inchiriat, proprietarii sunt nevoiti sa mearga la ADP doar cu cartea de identitate original si copie, certificatul de inmatriculare, ITP-ul la zi, original si copie iar dupa caz contractul de leasing. Automat li se va prelungi dreptul de inchiriere pentru inca un an. In functie de administratia de sector, conditiile pot diferi, spre exemplu in sectorul 3 trebuie atat proprietarul masinii, cat si masina sa fie inregistrati cu resedinta pe raza sectorului. Iar masina trebuei sa fie proprietate personala – pentru a nu mai ocupa locurile de parcare cu masinile de firma.

Cei care nu detin un loc de parcare, trebuie sa astepte trasarea de noi locuri de parcare, majoritatea creandu-se fie defrisand spatiile verzi, fie prin ingustarea trotuarelor sau a carosabilului, generand dispute intre bucuresteni. Totodata, cei care au un loc inchiriat, daca nu reinoiesc la timp actele de inchiriere pot pierde acel loc, devenind disponibil celor care nu au inca un loc. Astfel se naste vanatoarea de locuri de parcare la inceputul fiecarui inceput de an.

Cat costa un loc de parcare ?

Nici costul de inchiriere nu este ridicat. Pentru doar 37 lei pe an, sau 77 lei pentru zona centrala, administratia iti da in folosinta o parte din domeniul public. Vorbim de mai putin 1 euro/ pe luna, probabil cel mai mic pret dintr-o capitala europeana. La polul opus, in Londra, media pentru un loc de parcare este de 800 de euro pe luna.

Mai scump poate fi daca apelezi la o parcare subterana, precum parcarea din Pasajul Bucur Obor, unde un abonament poate ajunge la 380 lei pe luna conform parkopedia.ro.

Desi sunt doar chiriasi pe domeniul public, foarte multi soferi isi asuma mai multe drepturi asupra peticului de asfalt inchiriat si folosesc tot felul de metode pentru a-si “pazi” locul de parcare in lipsa. Bidoane cu apa, cauciucuri, T-uri metalice, lanturi si anunturi metalice sunt menite sa instinteze ca acel loc de parcare “este luat”. Situatia destul de exagerata in cazul celor care au platit pentru locul de parcare devine si mai grava in cazul celor care blocheaza trotuarul sau prima banda din dreptul casei, crezand ca o data cu casa la strada li se cuvin si locurile de parcare (sau doar domeniul public nemarcat corespunzator) din dreptul casei.

Mai mult noroc au locuitorii noilor complexe rezidentiale unde unii dezvoltatori pun la dispozitie si locuri de parcare sub sau supraterane. Aici, odata achizitionat, locul de parcare este al tau petnru totdeauna. Iar costurile de achizitie sunt pe masura, pornind de la 1500 euro, in cazul ofertelor limitate si pana la 15.000-20.000 in cadrul complexelor de lux.

Prea simplu sa obtii un loc de parcare in Bucuresti

Minimul de acte necesar si costul foarte redus pentru un loc de parcare, corelate cu lipsa reactiei frecvente a autoritatilor vis-a-vis de parcatul ilegal pot fi un factor incurajator pentru achizitii de noi masini.

Modelul japonez pentru locurile de parcare. Ce-a fost mai intai? Locul de parcare sau masina?

In Japonia, mai intai in Tokio iar mai apoi in toate marile orase, s-a instaurat inca din 1962 regula „dovezii locului de parcare”, dovada fara care nu iti poti achizitiona un automobil. Astfel doritorii care vor sa devina proprietari de vehicule trebuie sa obtina un document de la politia locala prin care se atesta ca au un loc de parcare permanent. Regula este valabila si la schimbarea domiciliului, noua locuinta trebuie sa vina la pachet cu loc de parcare.

Mai mult de atat, inca din 1957 parcatul pe strada este complet interzis, cu unele exceptii, care sunt conditionate si de timp si de costul ridicat. Masinile care incalca aceasta regula, sunt ridicate fara exceptii.

Modelul a functionat foarte bine fara sufere modificari intre timp. Si alte state asiatice au imprumutat modelul japonez, si astfel au dat nastere unor noi modele de business.

In Tokio foarte multe spatii au devenit parcari, si nu orice fel de parcari, ci parcari verticale, astfel incat pe o suprafara mica pot incapea mult mai multe masini. Nu este vorba de parcari publice, folosite sporadic, ci sunt inchiriate pe perioade lungi de timp, sau vandute proprietarilor. La noi dezvoltatorii de noi imobile se grabesc sa ridice doar locuinte pe orice petic de pamant, neluand in calcul si masinile noilor locatari. In Tokio, un astfel de loc de parcare poate fi inchiriat, in medie, doritorilor pentru echivalentul a 400 euro pentru luna.

Si asta nu este singurul mod in care japonezii beneficiaza de un loc de parcare. Foarte multi dintre ei, la ridicarea unui nou imobil, in lipsa spatiului, sacrifica din suprafata locuintei pentru a face loc masinii. Astfel au luat nastere casele de tip „tunel”, care la parter au efectiv o gaura de dimensiuni reduse care permite parcarea automobilului.

Apartamente de vanzare cu locuri de parcare in Bucuresti

Pe www.imoradar24.ro ai posibilitatea de a cauta intre toate anunturile existente pe piata imobiliara din Romania, fara a pierde vreo oferta postata pe un site pe care nu il cunosti. Folosind filtrele poti filtra dupa „apartamente cu loc de parcare” sau poti folosi cuvinte cheie precum „parcare”, „garaj” sau „curte” pentru a cauta chiar in descrierea anuntului.

Astazi, 13 mai, 2020 sunt disponibile 4800 de apartamente de vanzare cu loc de parcare in Bucuresti si 3100 de apartamente de inchiriat cu loc de parcare.

 

Articole similare

Jucătorii din imobiliare sunt încântați de respingerea anulării PUZ-urilor din Sectoarele 2 și 4 în justiție. Decizia Tribunalului București de a respinge anularea PUZ-urilor din Sectoarele 2 și 4 este un prim pas spre deblocarea unei situații create în mod artificial, prin care Capitalei i se restituie dreptul la dezvoltare, anunță Bucharest Real Estate Club (BREC). 
Încă din 2008, când a fost introdusă pentru prima oară cota de TVA de 5% pentru locuinţele livrate ca parte a politicii sociale, TVA a fost unul din instrumentele prin care s-a dorit încurajarea sectorului imobiliar, cu efecte benefice asupra economiei (şi implicit asupra veniturilor bugetare), dar şi asupra condiţiilor de trai. 
Galațiul și Sibiul reprezintă fiecare câte 3% din totalul intențiilor de achiziție la nivel național, în vreme ce Pitești și Ploiești au câte 2%, arată datele Imoradar24. În schimb, Craiova – cel mai mare oraș din Oltenia - este în afara top 10 la nivel național.